Rumpelstilzchen
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Threadstarter
Hallo Jeeper,
Bin durch einen anderen Thread auf die Jeep Antriebspage gestossen wo ich über den SelecTrac II Antrieb folgendes gelesen habe und dadurch auf eine Frage gekommen bin.
Hier erst mal der Text:
Selec-Trac II®
Selec-Trac II supports the new MP 3022 two-speed, full-time active "on-demand" four-wheel drive transfer case. When driving in 4WD Auto mode, the transfer case clutch pack predicts conditions that may cause wheel slip and instantly applies increased or decreased torque between the front and rear axles based on real-time driving conditions, thus optimizing traction. Under the right conditions, the vehicle can be driven by just one wheel. For added capability when traversing steep grades, rough terrain, or extremely poor tractions surfaces, the transfer case includes a 4WD Low mode. Electronic shifting between 4WD Auto and 4WD is accomplished via a console-mounted switch. A 2WD mode is also provided.
Ich verstehe das in dem Sinne das je nach auftretendem Schlupf, der Antrieb zwischen Vorder und Hinterachse verteilt wird.
Was ich NICHT verstehe ist folgender Satz:
Under the right conditions, the vehicle can be driven by just one wheel.
Soviel ich weiss, schafft das doch nur ein Wagen der 100% Prozent Diff Sperren vorne und hinten hat!!!
Oder hat der KK eine derart leistungfähige Traktionskontrolle das tatsächlich ein Rad mit Grip genügt um den Wagen aus dem Schlammassel zu ziehen???
Sowas verwirrt mich, ich gehe sogar davon aus, dass der Jeep Text FALSCH ist.
bier
Bin durch einen anderen Thread auf die Jeep Antriebspage gestossen wo ich über den SelecTrac II Antrieb folgendes gelesen habe und dadurch auf eine Frage gekommen bin.
Hier erst mal der Text:
Selec-Trac II®
Selec-Trac II supports the new MP 3022 two-speed, full-time active "on-demand" four-wheel drive transfer case. When driving in 4WD Auto mode, the transfer case clutch pack predicts conditions that may cause wheel slip and instantly applies increased or decreased torque between the front and rear axles based on real-time driving conditions, thus optimizing traction. Under the right conditions, the vehicle can be driven by just one wheel. For added capability when traversing steep grades, rough terrain, or extremely poor tractions surfaces, the transfer case includes a 4WD Low mode. Electronic shifting between 4WD Auto and 4WD is accomplished via a console-mounted switch. A 2WD mode is also provided.
Ich verstehe das in dem Sinne das je nach auftretendem Schlupf, der Antrieb zwischen Vorder und Hinterachse verteilt wird.
Was ich NICHT verstehe ist folgender Satz:
Under the right conditions, the vehicle can be driven by just one wheel.
Soviel ich weiss, schafft das doch nur ein Wagen der 100% Prozent Diff Sperren vorne und hinten hat!!!
Oder hat der KK eine derart leistungfähige Traktionskontrolle das tatsächlich ein Rad mit Grip genügt um den Wagen aus dem Schlammassel zu ziehen???
Sowas verwirrt mich, ich gehe sogar davon aus, dass der Jeep Text FALSCH ist.
bier