Motorleuchte orange / Fehler P0046 nach längerer Standzeit

Diskutiere Motorleuchte orange / Fehler P0046 nach längerer Standzeit im Wrangler JK Forum Forum im Bereich Wrangler Forum; Hallo zusammen,   seit der Wiederinbetriebnahme meines JK (nach 2Monaten Standzeit) meldet der Wagen einen Fehler (gelbe Motorleuchte).   Ich habe...
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bruchpilot2002

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Hallo zusammen,
 
seit der Wiederinbetriebnahme meines JK (nach 2Monaten Standzeit) meldet der Wagen einen Fehler (gelbe Motorleuchte).
 
Ich habe den Fehler ausgelesen: P0046 " Supercharger Boost Control "A" Circuit Range/Performance.
 
Motor läuft im Notlauf. Nach Löschen des Fehler, reseten durch Batterie abklemmen... kommt der Fehler umgehend nach dem Start wieder.
 
Hat jemand einen Tipp, bevor ich den Wagen zur Werkstatt bringe?
 
gruß
tom
 
simplydynamic

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Hab mich zwar noch nicht so in Diesel Turbo eingelesen, aber ich schließe mal von meinen Turbo Rennfahzeugen auf den Diesel.
Standzeit und Boost Control hört sich für mich nach hängendem Wastegate Ventil an.
 

bruchpilot2002

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HI Michael,
 
kommt man da ran? der wagen ist ja schon arg zugebaut.
 
Kann man das gangbar machen?
gruß
 
tom
 
Deichschaf

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dodging the reaper
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nach etwas Googeln ...
 
Info from the 2007 factory service information (ignore if it doesn't apply):

P0046-TURBOCHARGER BOOST CONTROL CIRCUIT PERFORMANCE

When Monitored:
With the ignition on and the Boost Pressure Servo Motor command on.

Set Condition:
The ECM detects that the (X635) Boost Pressure Servo Motor Control circuit voltage is implausible.

Possible Causes 
(A15) FUSED ASD RELAY OUTPUT CIRCUIT OPEN OR HIGH RESISTANCE 
(X635) BOOST PRESSURE SERVO MOTOR CONTROL CIRCUIT SHORTED TO VOLTAGE 
(X635) BOOST PRESSURE SERVO MOTOR CONTROL CIRCUIT SHORTED TO GROUND 
(X635) BOOST PRESSURE SERVO MOTOR CONTROL CIRCUIT OPEN OR HIGH RESISTANCE 
BOOST PRESSURE SERVO MOTOR 
ENGINE CONTROL MODULE (ECM)
Klingt für mich nach einem Treffer für Simlpy  :closedeyes:
 
simplydynamic

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bruchpilot2002 schrieb:
HI Michael,
 
kommt man da ran? der wagen ist ja schon arg zugebaut.
 
Kann man das gangbar machen?
gruß
 
tom
 
Gute Frage..... Also sollte  sehr in der Nähe des Turbos sein.
Die Frage ist, warum geht es nicht. Meist sind die Stangen dann fest. Man kann sie mit etwas Glück gangbar machen. Da aber auch dort immer die Temperatur vom Turbo herrscht, ist sowas meist nicht von langer Dauer.
Wenn dann geht  reinigen und dann mit etwas Hochtemperaturpaste gangbar machen.
Da ich mich bei nem neuen JK aber noch nicht so um Motor und Getriebe gekümmert habe.......  schließe ich nur von anderen Fahrzeugen hier auf den JK
 
LB56

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P0046 - TURBOCHARGER BOOST CONTROL CIRCUIT/EXCESSIVE CURRENT




 
For a complete wiring diagram Refer to Section 8W

Theory of Operation

The Boost Pressure Servo Motor is a electrically operated DC motor designed to regulate the boost pressure output of the turbocharger. The BPSM is mounted to the side of the turbocharger assembly. The BPSM receives 12–volt power, ground and a duty-cycle ground signal from the ECM.

  • When Monitored:
    With the ignition on and the Boost Pressure Servo Motor command off.
  • Set Condition:
    The Boost Pressure Servo Motor reports an internal error to the ECM.
Possible Causes
 

INTERMITTENT DTC
 

TURBOCHARGER MECHANICAL PROBLEM
 

(Z906) GROUND CIRCUIT OPEN OR HIGH RESISTANCE
 

(F344) FUSED ASD RELAY OUTPUT CIRCUIT OPEN OR HIGH RESISTANCE
 

BOOST PRESSURE SERVO MOTOR
 

Always perform the Pre-Diagnostic Troubleshooting procedure before proceeding. (Refer to 9 - ENGINE - DIAGNOSIS AND TESTING)

1. (F344) FUSED ASD RELAY OUTPUT CIRCUIT OPEN OR HIGH RESISTANCE

Turn the ignition off.
Disconnect the Boost Pressure Servo Motor harness connector.
Turn the ignition on.
Using a 12 volt test light connected to ground, check the (F344) Fused ASD Relay Output circuit in the Boost Pressure Servo Motor harness connector.
NOTE: The test light should be illuminated and bright. Compare the brightness to that of a direct connection to the battery.


Is the test light illuminated and bright?

Yes

  • Go to 2

No

  • Repair the (F344) Fused ASD Relay Output circuit for an open circuit or high resistance.
  • Perform the ECM Verification Test Ver. 1. (Refer to 9 - ENGINE - STANDARD PROCEDURE)
2. (Z906) GROUND CIRCUIT OPEN OR HIGH RESISTANCE

Turn the ignition off.
Using a 12 volt test light connected to 12 volts, check the (Z906) Ground circuit in the Boost Pressure Servo Motor harness connector.
NOTE: The test light should be illuminated and bright. Compare the brightness to that of a direct connection to the battery.


Is the test light illuminated and bright?

Yes

  • Go to 3

No

  • Repair the (Z906) Ground circuit for an open circuit or high resistance.
  • Perform the ECM Verification Test Ver. 1. (Refer to 9 - ENGINE - STANDARD PROCEDURE)
3. TURBOCHARGER MECHANICAL PROBLEM

Ensure the ignition is off.
Inspect the Turbocharger and Boost Pressure Servo Motor linkage for damage, debri and other problems that could effect Turbocharger vane movement.

Were any problems found?

Yes
  • Repair or replace as necessary.
  • Perform the ECM Verification Test Ver. 1. (Refer to 9 - ENGINE - STANDARD PROCEDURE)

No

  • Replace the Boost Pressure Servo Motor.
  • Perform the ECM Verification Test Ver. 1. (Refer to 9 - ENGINE - STANDARD PROCEDURE)
 
hoffe das hilft dir
MFG Ralf
 

bruchpilot2002

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Danke Ralf, das ist sehr interssant.
Den Stecker bringe ich momentan nicht runter, an die verrastungen kommt man echt schlecht ran..

Hab mich mal beim Allrad Pauli angekündigt, die sollen das mal checken.

Gruss

Thomas
 
LB56

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Da nicht für :wave:
 
MFG Ralf
 

bruchpilot2002

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Soo, nun läuft er wieder.

Für die Datenbank: Es war der Aktuator des Blow by ventils oberhalb des turboladers.
Den Aktuator kann man instandsetzen lassen - bei Jeep gibt es das Teil nicht einzeln...

Ralf lag also richtig!

Grüsse

Tom
 
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