canamas
Neu hier
Threadstarter
- Mitglied seit
- 09.10.2008
- Beiträge
- 3
- Danke
- 0
der problem ist beckannt, probe mal das:
AZC self-diagnostic mode:
1. To enter the self-diagnostic mode, depress the a/c and recirc buttons at the same time and hold. Rotate the left temperature control knob clockwise (CW) one detent.
2. If you continue to keep the a/c and recirc buttons depressed, the AZC control module will perform a Segment Test of the Vacuum Fluorescent (VF) display. In the Segment Test you should see all of the display segments illuminate as long as both buttons are held. If a display segment fails to illuminate, the vacuum fluorescent display is faulty and the a/c heater control must be replaced.
3. After viewing the Segment Test, release the A/C and Recirc buttons and the display will clear momentarily. If there are no fault codes, the “00” display value will remain in the VF window. Should there be any codes, each will be displayed for one second in ascending numerical sequence (note: no effort is made to display faults in the order they occurred). The left side set temperature display will be blanked and the right side set temperature display will indicate current and historical codes (8 historical max) presently active.
Once all codes have been displayed, the system will repeat the fault code numbers. This will continue until the left side set temperature control is moved at least one detent position in either direction, by pressing both the A/C and Recirc buttons at the same time, or the ignition is turned off. Record all of the fault codes, then see the Current and Historical Fault Code charts below for the descriptions.
Gut dass ich auf dieses Forum gekommen bin, nachdem ich einen kaputten Jeep gekauft hab. Andersrum wäre mir das nicht passiert.
Nun. Ich habe den ganzen Abend das Forum gecheckt und habe das Problem "Heizung bläst nur kalte Luft auf Fahrer- / Beifahrerseite" oft genug gefunden, um nun zu wissen dass ich besser die Heizung statt der Klimaanlage kontrolliert hätte, bei der Probefahrt.
Jedenfalls habe ich den oben beschriebenen Test bei mir durch geführt und die Fehler 46, 52, 54 und 56 gemeldet bekommen. Leider war der Thread schon geschlossen und mit der Suche habe ich auch nichts zu den Fehlern gefunden, daher dieser neue Thread.
Was bedeuten diese Fehler? Muss ich die dämliche Klappe tauschen?
Kann mir jemand sagen wie das Ding in der Originalsprache heißt? Ich bin in Michigan. Und hier wirds grade verdammt kalt.
Achso: Jeep Grand Cherokee Limited, V8 4,7 L; BJ 2001; automatische Klimaanlage (also mit Digitaldisplay für Fahrer- und Beifahrer)
Könnte es auch sein, dass nur dieses Steuerelement ausgetauscht werden muss?
By the way: was bedeuten die Geheimkürzel Z, WJ, WG u.s.w die hier offenbar für verschiedenen Typen Grand Cherokee verwendet werden? Gibts dafür nen Thread der das mal gesammelt erklärt?
Danke schon mal voraus!